Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[119640] Patent:

Stojan silnika komutatorowego

(Stator of the commutator motor)
(Stojan silnika komutatorowego)
Opublikowano: 2022
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Zbigniew Goryca orcid logo Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne34.00.00  
Sebastian Różowicz orcid logo WEAiIKatedra Urządzeń Elektrycznych i Automatyki*Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne3330.0030.00  
Mateusz Goryca Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika i elektrotechnika33.00.00  

Grupa MNiSW:  Prawo ochronne na wzór użytkowy
Punkty MNiSW: 30



Słowa kluczowe:

silnik komutatorowy  stojan  wirnik 


Keywords:

commutator motor  stator  rotor 



Streszczenie:

Przedmiotem wzoru użytkowego jest stojan silnika komutatorowego przeznaczony do silników małej mocy.
Silniki komutatorowe małej mocy są maszynami elektrycznymi powszechnie stosowanymi w sprzęcie AGD, w elektronarzędziach i w przemysłowych napędach. Zazwyczaj pole magnetyczne niezbędne do pracy silnika wytwarzane jest przez uzwojenie wzbudzenia umieszczone w stojanie. Obecnie coraz częściej do wytworzenia tego pola stosowane są magnesy trwałe. Dominującą ze względów ekonomicznych grupą są tu silniki z magnesami ferrytowymi ukształtowanymi w postaci wycinków pierścienia. Magnesy takie przykleja się do wewnętrznej powierzchni stalowej obudowy silnika, która wraz z nimi (z magnesami) tworzy obwód magnetyczny stojana wewnątrz którego porusza się wirnik




Abstract: The subject of the utility model is a commutator motor stator designed for low-power motors.
Low-power commutator motors are electrical machines commonly used in household appliances, power tools and industrial drives. Typically, the magnetic field necessary for motor operation is generated by an excitation winding located in the stator. Nowadays, permanent magnets are increasingly used to generate this field. The dominant group here for economic reasons are motors with ferrite magnets shaped in the form of ring sections. Such magnets are glued to the inner surface of the motor's steel casing, which together with them (with magnets) forms the magnetic circuit of the stator inside which the rotor moves.