Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[124790] Zgłoszenie wynalazku:

Elektromagnetyczny hamulec postojowy do silników stosowanych w napędach rogatkowych

(Elektromagnetyczny hamulec postojowy do silników stosowanych w napędach rogatkowych)
Opublikowano: 2023
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Zbigniew Goryca orcid logo NieAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne34.00.00  
Sebastian Różowicz orcid logo WEAiIKatedra Urządzeń Elektrycznych i Automatyki*Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne33.00.00  
Mateusz Goryca Nie033.00.00  

Grupa MNiSW:  Zgłoszenie wynalazku w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej
Punkty MNiSW: 0



Słowa kluczowe:

hamulec postojowy  napęd rogatkowy  silnik  elektromagnetyczny hamulec 


Keywords:

Parking brake  horn drive  motor  electromagnetic brake 



Streszczenie:

Elektromagnetyczny hamulec postojowy do silników stosowanych w napędach rogatkowych, posiadający korpus przymocowany do silnika napędu rogatkowego, który ma centralnie umieszczony wał napędowy, charakteryzuje się tym, że w pierścieniowym wybraniu korpusu (1) umieszczone jest uzwojenie (2), nad którym osadzona jest nieruchomo wkładka zwiększająca tarcie (3), przy czym wał (6) silnika (4) przechodzi centralnie przez otwór w korpusie (1), a do wału (6) przymocowana jest zwora (7) połączona z wałem (6) na klin i wpust, co zapewnia możliwość poruszania się zwory (7) wzdłuż wału (6). Zwora (7) odpychana jest od korpusu (1) hamulca przez sprężynę (8) założoną na wał (6) silnika (4), która obraca się wraz ze zworą (7), przy czym zwora (7) zamocowana jest suwliwie po wale (6) silnika (4).




Abstract: Electromagnetic parking brake for motors used in horn drives, having a body attached to the horn drive motor, which has a centrally located drive shaft, is characterized by the fact that in the annular selection of the body (1) is placed a winding (2), over which a friction-enhancing insert (3) is fixedly seated, with the shaft (6) of the motor (4) passing centrally through a hole in the body (1), and attached to the shaft (6) is a jumper (7) connected to the shaft (6) by a wedge and key, which ensures that the jumper (7) can move along the shaft (6). The jumper (7) is repelled from the body (1) of the brake by a spring (8) attached to the shaft (6) of the motor (4), which rotates along with the jumper (7), with the jumper (7) fixed slidingly along the shaft (6) of the motor (4).