Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[20061] Artykuł:

Wpływ wybranego modyfikatora na właściwości asfaltu

(The influence of the synthetic wax on rheological properties of bitumen)
Czasopismo: Drogownictwo   Zeszyt: 10, Strony: 313-317
ISSN:  0012-6357
Opublikowano: 2011
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Iwański orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.50  
Grzegorz Mazurek orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.50  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 5


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

asfalt  wosk syntetyczny  reologia 


Keywords:

asphalt  synthetic wax  rheology 



Streszczenie:

Celem badań była analiza wpływu nowoczesnego wosku alifatycznego na wybrane cechy lepko-sprężyste asfaltu. Przygotowano sześć wariantów modyfikacji poprzez dozowanie dodatku wosku syntetycznego, w zakresie od 1,5%(m/m) do 4%(m/m) ze zmianą co 0,5%(m/m). Temperatura badania została ustalona w zakresie od 50°C do 145°C. Wyniki przeprowadzonych badań ujawniły, że zastosowany modyfikator istotnie wpływa na oceniane właściwości reologiczne już przy zawartości około 1% w stosunku do masy modyfikowanego asfaltu.




Abstract:

The purpose of research was the analysis of the effect of modern synthetic wax on some rheological properties of bitumen. Six variants of the modification were prepared by application the synthetic wax in the range of 1,5% to 4% with changes every 0,5%. The temperature of examination was established in the scope from 50°C to 145°C. It was determined that the modifier indeed influences on examined rheological parameters of bitumen in amount of 1 % in relation to the bitumen.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. Edwards Y., Tasdemir Y., Isacsson U. 2006. Effect of commercial waxes on asphalt concrete mixtures performance at low and medium temperature, Cold Regions Science and Technology 45, p. 31-41,
2. Gaweł, I.
Kalabińska, M.
Piłat, J.: Asfalt drogowy, WKŁ, Warszawa, 2001, 255 s.
3. Grabowski W., Słowik M.: Research of rheological properties of polymer modified binders, Foundation s of Civil and Environmental Engineering No. 3, Politechnika Poznańska, 2002,
4. Grubbs F. E., February 1969. Procedures for detecting outlying observation in samples, Technometrics, Vol.1/11, p.1-21
5. Hurley G, Prowell B.: Evaluation of Sasobit for use in warm mix asphalt. NCAT report 05-06, Auburn, 2005
6. Iwański, M.
Mazurek, G.: Asphalt Concrete with Low-Viscosity Modifier , In Proc. of the 2nd International Conference on Transport Infrastructures, Sao Paulo, Brazil, 4-6 August 2010, p.167-176.
7. Judycki J, Jaskuła P.: Korelacja pomiędzy cechami eksploatacyjnymi betonu asfaltowego a cechami asfaltu. I Międzynarodowa Konferencja Naukowa-Techniczna " Nowoczesne Technologie w Budownictwie Drogowym&apos
&apos
, Poznań, 2001, s. 366-377,
8. Sybilski D. Zastosowanie metod SHRP do oceny nawierzchni dróg w Polsce. IBDiM 50, 2000, 168 s.
9. Vaitkus, A.
Cygas, D.
Laurinavicius, A.
Perveneckas, Z.: Analysis and Evaluation of Possibilities for the Use of Warm Mix Asphalt in Lithuania, The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering 4(2), 2009, p. 80-86,
10. Xiaohu Lu, M. Langton, P.: Wax morphology in bitumen. Olofsson Journal of Materials Science 40, 2005, p. 1893 - 1900.