Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[20762] Artykuł: Real-time Ray Tracing w kontekście nowych technologii procesorów(Real-time Ray Tracing versus new GPCPU technologies)Czasopismo: Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Elektryka Zeszyt: 43, Strony: 73-78 ISSN: 0239-4960 Opublikowano: 2005 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 3 YADDA/CEON Słowa kluczowe: grafika 3D  ray tracing  Keywords: 3D graphics  ray tracing  |
Ray Tracing jako metoda wizualizacji w grafice 3D doskonale nadaje się do generacji obrazów fotorealistycznych. W świetle nowych technologii, uzasadniona wydaje się, ponowna analiza algorytmów związanych z ray tracingiem oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwiązania zastosowane w procesorach 64-bitowych oraz wielordzeniowych umożliwią implementację raytracerów działających w czasie rzeczywistym na pojedynczych maszynach. W pracy zostaną zebrane i porównane informacje pozwalające sformułować obiektywną odpowiedź na postawione powyżej pytanie.
Ray tracing is almost perfect solution for photorealistic graphics. However, despite its low complexity ray tracing requires very high processing power. Previously it was assumed that for interactive frame rates a raytracer must ran on a supercomputer or be distributed over a cluster. Now, PCs offer some new capabilities like fast FPUs, caching, multithreading, pipelining and multicoring. So the question whether or not real-time raytracer can run on a PC should be answered. In this paper an approach to develop such PC-based raytracer is given and evaluated so that the above question is answered.