Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[20762] Artykuł:

Real-time Ray Tracing w kontekście nowych technologii procesorów

(Real-time Ray Tracing versus new GPCPU technologies)
Czasopismo: Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Elektryka   Zeszyt: 43, Strony: 73-78
ISSN:  0239-4960
Opublikowano: 2005
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Jarosław JanturaWEAiI331.00  
Konrad KurczynaWEAiIKatedra Informatyki *****331.00  
Krzysztof SapiechaWEAiIKatedra Informatyki *****331.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 3


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

grafika 3D  ray tracing 


Keywords:

3D graphics  ray tracing 



Streszczenie:

Ray Tracing jako metoda wizualizacji w grafice 3D doskonale nadaje się do generacji obrazów fotorealistycznych. W świetle nowych technologii, uzasadniona wydaje się, ponowna analiza algorytmów związanych z ray tracingiem oraz próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwiązania zastosowane w procesorach 64-bitowych oraz wielordzeniowych umożliwią implementację raytracerów działających w czasie rzeczywistym na pojedynczych maszynach. W pracy zostaną zebrane i porównane informacje pozwalające sformułować obiektywną odpowiedź na postawione powyżej pytanie.




Abstract:

Ray tracing is almost perfect solution for photorealistic graphics. However, despite its low complexity ray tracing requires very high processing power. Previously it was assumed that for interactive frame rates a raytracer must ran on a supercomputer or be distributed over a cluster. Now, PCs offer some new capabilities like fast FPUs, caching, multithreading, pipelining and multicoring. So the question whether or not real-time raytracer can run on a PC should be answered. In this paper an approach to develop such PC-based raytracer is given and evaluated so that the above question is answered.