Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[34951] Artykuł:

Application of the Acoustic Emission Method of identification and location of destructive processes to the monitoring concrete bridges

Czasopismo: 7th International Conference on Bridge Maintenance, Safety and Management (IABMAS) Location: Shanghai, CHINA, Date: JUL 07-11, 2014   Strony: 688-694
ISBN:  978-1-315-76069-8
Wydawca:  CRC PRESS-TAYLOR & FRANCIS GROUP, 6000 BROKEN SOUND PARKWAY NW, STE 300, BOCA RATON, FL 33487-2742 USA
Opublikowano: 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Barbara Goszczyńska orcid logoWBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****253.75  
Grzegorz Świt orcid logoWBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****253.75  
Wiesław Trąmpczyński orcid logoWBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****253.75  
Aleksandra Krampikowska orcid logoWBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****253.75  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

The paper presents the Acoustic Emission Method of identification and location of active destructive processes (IADP) and their application to the monitoring of the technical state of an overpass. The method is based on the measurement and analysis of acoustic emission signals, collected under service load, and then their comparison with the reference data base created for single damage processes. The reference data base was created during laboratory tests using multi parameters analysis and grouping AE signals into classes corresponding to different destructive processes. Comparing AE signals, with this data base it possible to identify and locate destructive processes that occurred within the structure. The method was applied to monitor of an overpass scheduled for demolition. Controlling traffic on the overpass and monitoring the damage processes, the overpass time period in service was extended by six years. This enabled to design temporary traffic arrangements and to obtain funds for the construction of a new object.