Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[42062] Artykuł:

Analysis of unreliability of rail traction electric power networks

(Analiza zawodności sieci elektroenergetycznych trakcji kolejowej)
Czasopismo: Rynek Energii   Zeszyt: 2, Strony: 123-132
ISSN:  1425-5960
Opublikowano: 2013
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Jan Czesław StępieńWEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**1009.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 9


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

trakcja kolejowa  czas trwania awarii  niezawodność zasilania 


Keywords:

electric railway traction  duration of malfunction  power supply reliability 



Streszczenie:

W artykule przedstawiono wyniki badań i statystyczną ocenę wartości składników czasu trwania awarii linii trakcji kolejowej. Na podstawie badań przeprowadzonych przez autora, podczas eksploatacji linii trakcji kolejowej, uzyskano próby statystyczne czasu trwania awarii oraz jego składników. Przeprowadzono analizy statystyczne - parametryczne i nieparametryczne poszczególnych prób losowych, za pomocą których uzyskano pełną charakterystykę statystyczną analizowanych wielkości. Otrzymane wyniki charakteryzują czas trwania awarii linii trakcji kolejowej, który jest jednym z istotnych parametrów niezawodnościowych.




Abstract:

The article describes research results and statistical evaluation of the value of malfunction duration components of electric railway traction. Based on the author's research during the operation of electric railway traction the statistical samples of malfunction duration and its components were obtained. On particular random samples statistical analysis - parametric and nonparametric - were conducted. As the result complete statistical characteristics of the analysed values were obtained. The obtained results characterize the malfunction duration of electric railway traction, which is one of the significant reliability parameters.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Baranecki A., Niewiadomski M.: Reserve systems of direct and alternating current. Training-technical conference: "Rail electric power", Puławy 1999 .
[2] Białoń A.: Evaluation of power supply system of automatic line blocks. Work of the Rail Scientific-Technical Centre, Warsaw 1998, paper no. 124, pp. 5-10.
[3] Dahlgaard J.J., Kristesen K., Kanji K.: Basics of quality management. PWN, Warsaw 2001.
[4] Frontczak F.: Certainty of operation of electric traction on single track railway lines. Traction and Wagons no. 9/1988.
[5] Frontczak F.: Traction substations and their power supply. Railway Publishing House, Warsaw 1994.
[6] Jakszuk H.: Means and system of power supply of traction electricity of high power direct current. Training-technical conference: "Rail electric power", Puławy 1999.
[7] Kałuża E., Bartodziej G., Ginalski Z.: Power supply systems and traction substations. Course book of the Silesian Polytechnic Academy, no. 1220. Gliwice 1985.
[8] Pabiańczyk J.: Quality of electric power supplying power for PKP electric traction - mutual effects. Rail Transport Technology no. 1-2/2000, pp. 57-60.
[9] Stępień J.C., Madej Z.: Evaluation of structural redundancy effects in medium voltage cable networks. Rynek Energii 2009, no 4 (83), pp. 55-62.
[10] Stępień J. C.: Analysis of time components of malfunction duration in overhead medium voltage electric power lines. Rynek Energii 2012 no 4 (101), pp. 147-152.
[11] Stobiecki A.: Evaluation of technical and economic consequences of malfunctions of local overhead medium voltage lines. Rynek Energii 2012, no 1(98), pp.74-79.