Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
PRACA DOKTORSKA. Cel pracy realizowany był poprzez wykonanie badań na obiektach rzeczywistych, na zbudowanym stanowisku badawczym i opracowanie modelu matematycznego w środowisku Matlab Simulink oraz zweryfikowanie go w autorskim programie. Wyniki badań symulacyjnych dla szerokiego zakresu zmian parametrów konstrukcyjnych zweryfikowano wynikami badań na obiektach rzeczywistych. Postawiono tezę, iż parametry konstrukcyjne obwodu zapłonowego mają istotny wpływ na wartość energii wyładowania iskrowego i efekty pracy silnika samochodowego. Dla udowodnienia powyższej tezy przeprowadzono analizę dla stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych i parametrów układów zapłonowych w pojazdach samochodowych. W oparciu o zbudowany model matematyczny zostały przeprowadzone badania symulacyjne układów zapłonowych dla określenia poprawnej wartości energii wyładowania iskrowego. Wyniki badań symulacyjnych zostały zweryfikowane eksperymentalnie na zbudowanym stanowisku badawczym.