Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
W pracy przedstawiono krótką charakterystykę i rozwiązania bateryjnych układów zapłonowych współpracujących z silnikami spalinowymi. Dokonano badań wpływu parametrów konstrukcyjnych układów zapłonowych na wartość napięcia przeskoku, natężenia prądu wyładowania oraz poprawność pracy świecy zapłonowej. W artykule przedstawiono weryfikację parametrów układu zapłonowego w aspekcie toksyczności spalin. Badania eksperymentalne przeprowadzono na różnych typach bateryjnych układów zapłonowych. Analizę układu przeprowadzono na podstawie badań w pojazdach marki opel Vectra oraz na klasycznym układzie rozdzielaczowym. Dokonano porównania i weryfikacji wyników zdjętych z obiektów rzeczywistych.
Laboratory researches results of battery contactless ignition system co-operating with combustion engines has been presented in the paper. The proposed model has been used for analysis of influence of battery voltage changes on value of spark discharge energy. Analysis of influence of construction parameters on value of spark discharge current and voltage and operation of the spark plug properity is showed. Aanalysis of ignition systems work is showed in terms of exhaust emissions. The analysis was performed on battery contactless ignition system used in Opel Vectra vehicles and on classic ignition system. Comparation and verification of real object results is showed.