Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[44302] Artykuł:

Wpływ wybranych parametrów strony pierwotnej układu zapłonowego na ograniczenie poziomu emisji i toksyczności spalin

(Analysis of the impact battery state of charge as a parameter on the primary side of the ignition system)
Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny   Tom: 90, Zeszyt: 12, Strony: 72-75
ISSN:  0033-2097
Opublikowano: 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Sebastian Różowicz orcid logoWEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**10010.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 10


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

układy zapłonowe  układ nieliniowy  wyładowanie iskrowe  energia  spaliny 


Keywords:

ignition systems  nonlinear system  spark discharge  energy  fumes 



Streszczenie:

W pracy przedstawiono analizę wpływu stanu naładowania akumulatora jako parametru strony pierwotnej układu zapłonowego na zawartość toksycznych związków w spalinach. Przeprowadzono również analizę wpływu wybranego parametru układu zapłonowego na wartość energii wyładowania iskrowego. Badania eksperymentalne zawartości toksycznych związków w spalinach przeprowadzono na stanowisku badawczym bateryjnych układów zapłonowych.




Abstract:

Analysis of the impact battery state of charge as a parameter on the primary side of the ignition system on content of toxic substances in the exhaust has been presented in the paper. Impact of the selected parameter to the value of the ignition system spark discharge energy has been analysed. Experimental studies the content of toxic substances in exhaust gases was carried out on a test battery ignition systems.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Pomykalski Z.: Elektrotechnika samochodów WKŁ 1978
[2] Trzeciak K.: Diagnostyka samochodów osobowych, WKŁ 2013.
[3] Różowicz S.: Analiza wpływu rozwiązań konstrukcyjnych i parametrów układu zapłonowego na wartość energii wyładowania iskrowego, Rozprawa doktorska, PŚK 2012,
[4] Konopiński M.: Elektronika w technice motoryzacyjnej WKŁ 1977.
[5] Herner A., Riehl H.J. Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych, Warszawa 2003.
[6] Herner A.: Elektronika w samochodzie, WKŁ, Warszawa 2001.
[7] Kubiak P., Zalewski M.: Pracownia diagnostyki pojazdów samochodowych WKŁ 2012 [8] Niziński S.: Eksploatacja obiektów technicznych, ITeE, Radom 2002.
[9] Dziubiński M.: Badania elektronicznych urządzeń pojazdów samochodowych Wydaw. Naukowe Gabriel Borowski 2004.
[10] Pacholski K.: Elektryczne i elektroniczne wyposażenie pojazdów samochodowych. Część 1. Wyposażenie elektryczne i elektromechaniczne, WKŁ 2009.
[11] Kaniewski J., Fedyczak Z., Modeling and analysis of dynamic properties of the hybrid transformer with MRC, Przegląd Elektrotechniczny, 87 (2011), nr.1, 45-50
[12] Schneehage G., tłumacz: Trzeciak K.: Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej, WKŁ 2012.
[13] Szulborski A.: Sterowanie silników o zapłonie samoczynnym. WKŁ Warszawa 2004.