Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[57610] Artykuł:

Modelowanie strat w jednofazowym przełączalnym silniku reluktancyjnym

(Losses modeling in single phase switched reluctance motor.)
Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny   Tom: 93, Zeszyt: 1, Strony: 37-40
ISSN:  0033-2097
Opublikowano: Styczeń 2017
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Mirosław Wciślik orcid logo WEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne507.007.00  
Karol Suchenia WEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne507.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 14


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

silnik reluktancyjny  strata mocy  wirnik silnika 


Keywords:

reluctance motor  power loss  rotor 



Streszczenie:

W pracy omówiono straty mocy w silniku reluktancyjnym. Szczególnie przedstawiono straty w żelazie. Straty te są zależne od kąta
obrotu wirnika względem stojana. Powodują one zależność rezystancji zastępczej silnika od kąta obrotu. Zależność rezystancji i indukcyjności silnika
wyznaczono eksperymentalnie zasilając uzwojenia napięciem przemiennym 50Hz. Przyjęto model strat w żelazie jako straty w dodatkowym
uzwojeniu. Przeprowadzono analizę relacji między indukcyjnością i rezystancją zastępczą silnika, zmierzoną i określoną dla przyjętego modelu.




Abstract:

Power losses in switched reluctance motor were discussed in the paper. Especially iron losses were analyzed. The losses are depend on
the rotation angle of the rotor in relation to stator. Its cause that the equivalent resistance of the motor depends in the rotation angle. The
dependence of the resistance and inductance of the motor was carried out experimentally. The winding was powered alternating voltage 50Hz. Iron
losses were modeled as losses in resistance, which was connected in additional single turn windings. Analysis of the relationship between the
equivalent inductance and resistance of the engine was carried out.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Brzoza-Brzezina K.: Elektryczne silniki energooszczędne – aspekty ekonomiczne stosowania, Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A 2008
[2] Minh Dinh Bui, Uwe Schaefer: Core Losses Measurement Technique for High Frequency and Flux Density of Switched Reluctance Machines, IEEE, 2012
[3] Raulin V., Radun A., Husain E., Modeling of Losses in Switched Reluctance Machines, IEEE Transactions on Industry Applications”, VOL. 40, NO. 6, 2004
[4] Jianing Lin: External – rotor 6/10 switched reluctance motor for an electric bicycle, Hamilton, Ontario, Canada, 2013
[5] Minh Dinh Bui, Uwe Schaefer, Core Losses Measurement Technique for High Frequency and Flux Density of Switched Reluctance Machines, IEEE, 2012
[6] J. de Santiago Ochoa, FEM Analysis Applied to Electric Machines for Electric Vehicles, Uppsala University, Sweden, 2011
[7] Schweitzer G., Maslen E. H., Magnetic Bearings Theory, Design, and Application to Rotating Machinery, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2009
[8] Wichert T., Design and Construction Modifications of Switched Reluctance Machines, Warsaw, 2008
[9] Dziewoński E.: Poradnik materiałoznawstwa elektrycznego, Warszawa 1959
[10] Rafajdus P., Hrabovcova V., Hudak P., Investigation of Losses and Efficiency In Switched Reluctance Motor, EPE-PEMC 2006
[11] Wciślik M., Suchenia K.: Model i bilans mocy czynnej przełączalnego silnika reluktancyjnego, Przegląd Elektrotechniczny 2014-2
[12] Ishikawa H., Uraji M., Naitoh H., A New Current Control for Eddy Current Loss Reduction of Switched Reluctance Motors, COMPEL 2013