Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[57610] Artykuł: Modelowanie strat w jednofazowym przełączalnym silniku reluktancyjnym(Losses modeling in single phase switched reluctance motor.)Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny Tom: 93, Zeszyt: 1, Strony: 37-40 ISSN: 0033-2097 Opublikowano: Styczeń 2017 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 14 Pełny tekst DOI YADDA/CEON Słowa kluczowe: silnik reluktancyjny  strata mocy  wirnik silnika  Keywords: reluctance motor  power loss  rotor  |
W pracy omówiono straty mocy w silniku reluktancyjnym. Szczególnie przedstawiono straty w żelazie. Straty te są zależne od kąta
obrotu wirnika względem stojana. Powodują one zależność rezystancji zastępczej silnika od kąta obrotu. Zależność rezystancji i indukcyjności silnika
wyznaczono eksperymentalnie zasilając uzwojenia napięciem przemiennym 50Hz. Przyjęto model strat w żelazie jako straty w dodatkowym
uzwojeniu. Przeprowadzono analizę relacji między indukcyjnością i rezystancją zastępczą silnika, zmierzoną i określoną dla przyjętego modelu.
Power losses in switched reluctance motor were discussed in the paper. Especially iron losses were analyzed. The losses are depend on
the rotation angle of the rotor in relation to stator. Its cause that the equivalent resistance of the motor depends in the rotation angle. The
dependence of the resistance and inductance of the motor was carried out experimentally. The winding was powered alternating voltage 50Hz. Iron
losses were modeled as losses in resistance, which was connected in additional single turn windings. Analysis of the relationship between the
equivalent inductance and resistance of the engine was carried out.