Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[59870] Artykuł: Analiza wpływu parametrów konstrukcyjnych wirnika na moment elektryczny przełączalnego silnika reluktancyjnego(Analysis of the effect of design parameters of the rotor on the electric moment of the switched reluctance motor)Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny Tom: 93, Zeszyt: 4, Strony: 46-49 ISSN: 0033-2097 Opublikowano: Kwiecień 2017 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 14 Pełny tekst DOI YADDA/CEON Słowa kluczowe: przełączalny silnik reluktancyjny  szerokość bieguna wirnika  metoda elementów skończonych  identyfikacja  Keywords: switched reluctance motor  width of the rotor pole  finite element method  identification  |
W artykule przedstawiono wpływ wymiarów wirnika w trójfazowym przełączalnym silniku reluktancyjnym. Wykorzystano stojan silnika
indukcyjnego klatkowego. Przeprowadzono analizę ze względu na wysokość oraz szerokość bieguna wirnika. Zmieniając szerokość bieguna wirnika
w zakresie od 60 do 160 stopni z krokiem 10 stopni wyznaczono optymalną jego szerokość. Wyznaczono charakterystyki indukcyjności i pochodne
indukcyjności w funkcji kąta obrotu. Na tej podstawie zdeterminowano wymiary wirnika. Analizę przeprowadzono przy użyciu metody elementów
skończonych. Przeprowadzono pomiary dla różnych szerokości biegunów wirnika i porównano je z wynikami symulacji.
In the article the effect of dimensions of rotor in a three-phase switched reluctance motor was presented. The stator of squirrel cage
induction motor was used. Analysis of the height and width of the rotor pole was carried out. By changing the rotor pole width in the range from 60 to
160 degrees with 10 degrees the optimal width was determined. Inductance and derivatives inductances characteristics as a function of the rotation
angle were determined. On this basis, the dimensions of the rotor were determined. The analysis using the finite element method was carried out.
Measurements for different widths of the poles of the rotor were carried out and with of the simulation results were compared.