Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[6440] Artykuł:

Analiza przełączalnego silnika reluktancyjnego z uzwojeniem rozłożonym

(Analysis of switched reluctance motor with windings distributed)
Czasopismo: Przegląd Elektrotechniczny   Tom: 90, Zeszyt: 11, Strony: 100-103
ISSN:  0033-2097
Opublikowano: 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Mirosław Wciślik orcid logoWEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**505.00  
Karol SucheniaWEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**505.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 10


DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

stojan silnika indukcyjnego  silnik  przełączalny reluktancyjny  identyfikacja 


Keywords:

induction motor stator  switched reluctance motor  identity 



Streszczenie:

W artykule przedstawiano analizę przełączalnego silnika reluktancyjnego typu 3/2, wykorzystującego stojan silnika indukcyjnego. Przy pomocy metody elementów skończonych opracowano model obwodowy stojana silnika indukcyjnego. Przeprowadzono analizę zależności indukcyjności w funkcji kąta obrotu wirnika. Zbudowano stanowisko pomiarowe i wykonano pomiary parametrów przełączalnego silnika reluktancyjnego, zasilając uzwojenia napięciem przemiennym 50Hz. Symulacje wykonano dla różnych szerokości biegunów wirnika w celu określenia charakterystyki indukcyjności w funkcji kąta obrotu. Uzyskane parametry porównano z wynikami analizy metodą elementów skończonych. Porównano proponowany przełączalny silnik reluktancyjny 3/2 z najczęściej stosowanym przełączalnym silnikiem reluktancyjnym 6/4.




Abstract:

The paper deals with an analysis of switched reluctance motor 3/2, with stator of the induction motor. Using the finite element method, model of the stator motor was developed. Analysis of the inductance as a function of rotor rotation angle was carried out. The test bench was built and parameters of a switched reluctance motor were measured using alternating current 50Hz source. Simulation were made at different rotor poles angles in order to determine the characteristics of the inductance as a function of angle of rotation. The obtained parameters are compared with the results of finite element analysis. The switched reluctance motor 3/2 and switched reluctance motor 6/4 were compared.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Wilamowski B. M., Irwin J., Power electronics and motor drivers, CRC Press LLC, (2011)
[2] Bilgin, B., A novel switched reluctance motor based propulsion driver for electric and plug-in hybryd vehicles, Departmet of Electrical and Computer Engineering, Chicago, Illinois (2011)
[3] Tanujaya M., Lee D. H., An Y. J., Ahn J. W., A Novel 6/5 Switched Reluctance Motor with Short Flux Path: Concept, Design and Analysis, JICEMS, (2012), No.1, pp.47-53
[4] Afjei E. S., Toliyat H. A, A Novel Multilayer Switched Reluctance Motor, IEEE Trans. On Energy Conversion, (2002)
[5] Siadatan A., Afjei E., Toulabi M.S., A New Hybrid Two Phase Switched Reluctance Motor/Generator, Power Electronics and Applications, EPE, (2009)
[6] Tataru A.-M., Shark -new motor design concept for energy saving- applied to Switched Reluctance Motor, Institute of Energy Technology, Aalborg University, (2004)
[7] Torsten W., Design and Construction Modifications of Switched Reluctance Machines, Warszawa (2008)
[8] Lenin N.C., Arumugam R., A unified design procedure for switched reluctance motor, ICTES, (2007)