Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[73380] Artykuł:

A Test Stand for the Experimental Analysis of Physical Quantities during Crash Test at Low Speeds

Czasopismo: Automotive Safety, 2018 XI International Science-Technical Conference   Tom: 11, Strony: 1-7
ISBN:  978-1-5386-4578-9
Wydawca:  IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA
Opublikowano: 2018
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Krzysztof Ludwinek orcid logo WEAiIKatedra Elektrotechniki Przemysłowej i Automatyki**Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne2015.00.00  
Rafał Stanisław Jurecki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna205.003.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna205.003.00  
Emilia Szumska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna205.003.00  
Maciej Sulowicz Niespoza "N" jednostki20.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

safety devices  passive safety  road accidents  crash  control system 



Abstract:

The paper presents a test stand and a special control system with data acquisition for the experimental analysis of physical quantities during a vehicle crash test. The crash tests are carried out at low speed of a trolley with a dummy with various seat belts (from 2-point seat belts to multi-point seat belts). Particular elements of the test stand and the control system are characterized and the measuring apparatus is presented. The measuring apparatus allows to register and specify displacements of the parts of the dummy's body, the values of forces in the safety belts and the values of deceleration on individual parts of the dummy body. During the experimental investigations, the waveforms of forces in the 3-point hip and shoulder parts of the belt in the range of crash speed 15.54–17.48 km/h were determined. Using the approximation method, the empirical relationships between the value of crash speed and the values of forces in the seat belts were determined. The results showed that despite the low speeds, the values of forces between the dummy and the 3-point belts reach significant values of up to 5 kN with the dynamic increase rate of 30 kN/s.