Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[770] Artykuł: Analiza hydraulicznego układu sterowania objętościowego(Analysis of electrohydraulic drive system with volumetric control)Czasopismo: Logistyka Zeszyt: 6, Strony: 9994-10004 ISSN: 1231-5478 Opublikowano: Grudzień 2014 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 10 Pełny tekst Słowa kluczowe: napęd falownikowy  regulacja prędkości  napęd hydrauliczny  Keywords: inverter-fed drive system  speed control  hydraulic system  |
W pracy przedstawiono modele matematyczne oraz wyniki analizy układu elektrohydraulicznego ze sterowaniem objętościowym, którego pompę o stałej wydajności geometrycznej napędza silnik indukcyjny, zasilany z falownika napięcia. Przedstawiono nieliniowy i liniowy model matematyczny układu elektrohydraulicznego. Do sterowania momentem silnika zastosowano metodę polowo-zorientowaną, natomiast do identyfikacji parametrycznej modelu matematycznego napędu elektrohydraulicznego – numeryczną metodę optymalizacji statycznej. Zamieszczono także wyniki analizy sprawności napędu elektrohydraulicznego w układzie sterowania objętościowego. Charakterystyki sprawności wyznaczono dla różnych wartości obciążeń w stanie ustalonym prędkości obrotowej silnika. Badania laboratoryjne przeprowadzono dla napędu pompy z silnikiem indukcyjnym o mocy 2,6 kW.
The mathematical models and the results of analysis of the electrohydraulic drive system with volumetric control were presented. The constant displacement hydraulic pump was powered by inverter-fed induction motor drive. Both non-linear and linear mathematical models of the input-output type of the electrohydraulic system have been presented. Numerical method of static optimisation has been used for parametric identification of these models. The conventional controllers in the speed, pressure and flow control systems were used. Efficiency characteristics were determined for steady state of motor speed. The experimental tests have been carried out for the drives with the 2,6 kW motor.