Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1286
Publikacje
Pomoc (F2)
[136690] Artykuł:

High-efficiency BLDC motor regenerative braking system with new single-switched transistor control algorithm

Czasopismo: International Journal of Electrical Power and Energy Systems  
ISSN:  1879-3517
Opublikowano: Maj 2025
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Sławomir Karyś orcid logo WEAiIKatedra Energetyki, Energoelektroniki i Maszyn Elektrycznych *Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne5050.0050.00  
Paweł Stawczyk orcid logo WEAiIKatedra Energetyki, Energoelektroniki i Maszyn Elektrycznych *Takzaliczony do "N"Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne5050.0050.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 100


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

Single-switched transistor  Reverse conduction  High-efficiency converter  Regenerative braking of BLDC machine 



Abstract:

This paper presents a new control algorithm for a converter operating with a brushless direct current (BLDC) machine in the regenerative braking state. In the single-switched transistor control algorithm, the reverse current conduction phenomenon of power field-effect transistors (P-MOS) was introduced. As a result, the efficiency of the converter has been improved by about 10% compared to the previously known solutions. The new control algorithm has great implementation potential in electric-powered: bicycles, scooters, light cars, mild hybrid cars and small wind power plants.